JAG ORKAR INTE ATT INTE ORKA LÄNGRE

Vanliga symtom:
( )- Låg kroppstemperatur (under 36,8)
(X)- Frusenhet,
(X)- Trötthet, nedsatt fysisk ork
(X)- Långsam tankeverksamhet, långsamt tal
(X)- Torr, ibland kliande hud
(X)- Myxödemsvullnad i ansikte, armar och övriga kroppen
(X)- Muskel- och ledvärk (speciellt arm-, nack- och ryggvärk); fibromyalgi (7,8)
(X)- Trög magverksamhet
(X)- Viktuppgång
(X)- Långsamma reflexer
(X)- Depression,ångest, andra psykiska symtom
(X)- Kalla händer och fötter /kallsvettningar
(/)- Ofta huvudvärk, migrän

Dessutom:
(X)- Dålig hårkvalitet, håravfall
(XXXXXXX)- Brist på koordination (går in i saker)
(X)- Sign of Hertoghe: yttre tredjedelen av ögonbrynen faller av
(/)- Heshet
(?)- Nedsatt fertilitet hos kvinnor
( )- Högt blodtryck
(?)- Hyperlipidemi OBS! kontrollera alltid tyreoideaprover vid hyperlipidemi före
insättande av kolesterolsänkande behandling!
(X)- Nervpåverkan: t.ex brännande fotsulor
( )- Muskelkramper
(X)-Stickningar, domningar
(X)- Torra ögon, ”grus” i ögonen
(X)-Karpaltunnelsyndrom (typ domningar i fingrarna)
(X)- Anemi (normocytär, normokrom)
(X)- Långsam hjärtrytm utan att vara vältränad eller
(X)- Snabb hjärtrytm med svaga sammandragningar
(??)-Förstorat hjärta

Det som står ovanför är från sköldkörtelföreningens hemsida. Det som är ikryssat är vad jag vet om att jag har.

Idag somnade jag på jobbet. Sittandes. Vaknade av att huvudet nickade till och jag gäspade hela dagen. Jag va riktigt jävla seg och fick nästan inte gjort någonting alls. Jag vill ju, men det GÅR inte. Jag helt enkelt orkar inte..

Levaxinen har inte börjat hjälpa än. Det kan ta upp till ett år innan man hittat rätt dos. Ska dit i augusti och få en större dos för man måste typ vänja kroppen vid det. Åhhhhh, pallar inte. Vill bara må bra nu. Är jätterädd för att bli fet. Jag märker ju att jag går upp i vikt, men har inte orken att göra något åt det än. Och det känns inte som att jag kan göra någon skillnad. Som om det inte skulle hjälpa att jag tex. tränade. Försöker undvika pasta, pizza, vitt bröd osv. men ibland, typ när man är bakis, orkar man inte stå och skära sallad osv. Så då käkar jag pasta och mår skitdåligt efteråt. Sen kan jag också intala mig själv att det inte gör något. Att det är okej att äta det. "Bara idag" låter det oftast i mitt huvud. Men "bara idag" kanske är några gånger i månaden.. oääk.

Har inte motivation till något heller. Jag vill göra mer i livet än jag kan uppnå. Och blääää!!!!!



Som sagt, jag orkar inte att inte orka längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0